Algemene Informatie Leiders

Beste leiders,

De zaterdag (wedstrijddag) is voor de voetballers een zeer spannende dag! We willen die dag natuurlijk voor alle sporters goed laten verlopen. Op deze pagina vind je informatie over het verloop van de wedstrijddag. Samen kunnen we er een leuke dag van maken.

De dag begint ongeveer 7.30. De zaterdagdienst is aanwezig en opent de kantine voor het barpersoneel. De toeschouwers, leiders en natuurlijk de gasten willen graag een kopje koffie. De zaterdagdienst begint met openen van de deuren, hekken, het plaatsen van de hoekvlaggen op de velden en doet soms het licht aan.

Veld-/kleedkamerindeling
De leiders van de teams melden zich in de commissiekamer. Ze krijgen daar te horen welke kleedkamer ze kunnen gebruiken en wie de scheidsrechter of spelbegeleider is. De scheidsrechter of spelbegeleider dient na de wedstrijd in de commissiekamer de uitslag door te geven (alle teams!). De veld-/kleedkamerindeling hangt in de hal en bij de kleedkamers.

Veldopbouw
Sinds 2017 wordt er gespeeld op kwart velden voor de JO8 t/m JO10 en op halve velden voor de JO11 en JO12. Die velden zetten we af met witte dopjes (ca. iedere 5 meter één dopje). De thuisspelende teams van de JO8 t/m JO12 vinden een tas in de commissiekamer om het veld op te bouwen. Na de laatste wedstrijd moet die tas natuurlijk weer terug in de commissiekamer voor volgende week!
Langs het veld staan doeltjes die je kan gebruiken. Zet na opruimen van de dopjes ook de doeltjes weer terug op een plek waar ze niet in de weg staan! Let op bij het verzetten van de doeltjes dat je ze optilt en niet sleept: We willen ze heel graag heel houden!

Op de veld-/kleedkamerindeling staat op welk veld je speelt: Dit schema is leidend, dus niet wat er in de voetbal.nl app staat. Op het schema staat vermeld met een ‘O’ als het team het veld moet opbouwen. Een ‘A’ als het veld afgebroken moet worden (soms kan dat beiden zijn). Let er goed op!

De laatste teams die op het hele veld spelen dienen de hoekvlaggen mee te nemen.

Kleedkamers
Het kan zijn dat je een kleedkamer deelt met een ander team. Zorg dat je spullen overzichtelijk zijn geplaatst (links of rechts). Laat geen waardevolle spullen achter, de kleedkamer gaat niet op slot! In de commissiekamer zijn kluisjes beschikbaar waar je ze achter kan laten.
Na de wedstrijd dien je je kleedkamer en de kleedkamer van je tegenstander netjes achter te laten.

Limonade
In de rust is het fijn om limonade te drinken. Je kan vooraf aan je wedstrijd twee kannen met limo (en bekertjes) ophalen in de kantine. Wil je zorgen dat die ook weer netjes terug komen?

Reserveshirts
Een aantal verenigingen speelt ook in gele shirts. Het is de regel dat wij daardoor in een andere kleur spelen (reserveshirts). Je kan een setje reserveshirts reserveren via de link op de site. Die kan je op zaterdag in de commissiekamer ophalen. Ze moeten wel weer gewassen terug zijn op donderdag, zodat ze zaterdag weer te gebruiken zijn! De kantine is open vanaf 19.30. Wil je een briefje in de tas doen zodat we weten welk team de shirts heeft ingeleverd?

Toeschouwers
Het is erg leuk om de voetballers in actie te zien. Gelukkig kunnen we de vele toeschouwers welkom heten op onze club. Om het voetbal leuk te houden zijn er wel voorwaarden aan verbonden:

• Toeschouwers staan achter de hekken (indien mogelijk), dus niet op het veld of tussen 2 velden in.
  • Toeschouwers bemoeien zich niet met het spel en niet met de scheidsrechter: Niet coachen en geen commentaar op de scheidsrechter of spelbegeleider.
  • Toeschouwers mogen uiteraard aanmoedigen, maar houd het altijd positief!

Vrijwilligers
Om de dag leuk te laten verlopen en onze gasten netjes op te vangen zijn er vele vrijwilligers actief: De zaterdagdienst, bardienst, scheidsrechter etc. We respecteren die allemaal enorm en zouden het erg op prijs stellen als iedereen een handje mee helpt!

Oefenwedstrijden
Het is altijd leuk om een oefenwedstrijdje te houden. Dit kan in het weekeinde of doordeweekst. Je kan het aanvragen bij het Wedstrijdsecretariaat. Hou er dan wel rekening mee dat je alles zelf moet regelen: veld, kantine, scheidsrechters etc! Op de site vind je hier meer informatie over.

Op de site van SV Nootdorp vind je ook meer informatie, zoals bijvoobeeld